4 Ağustos 2014 Pazartesi

Hoşça Kal Demeden - Harlan Coben


Bu aralar cin ali okusam çok güzel kitaptı ya, diyecek havada olduğum için  dört puan verdim, sanırım. İkinci Harlan, kitabımdı. Orman'a göre temposu düşüktü; ama başka kitaplarla kıyaslarsak temposu düşük sayılır mı: hayır.
Harlan, okumak istiyorsanız Harlan'a göre bu kitabından başlamamalıymışsınız kitabın başında da okuyacağım ilk kitabınızsa başka alın diye bir uyarı var, çünkü yazarın yazdığı ilk kitabı. Bence ilk kitabı olmasına rağmen Orman'dan daha iyiydi(Orman'a sırf o aptal son yüzünden üç puan vermiştim). Uyarıya takılmadan alıp okuyabilirsiniz.
Orman'la kıyaslayacak olursak eksikleri nedir diye soracak olursanız: Bu kitapta o kadar uzun diyaloglar var ki... Yani ben betimleme meraklısıyım. O kelimeler uzun uzadıya anlatılacak arkadaş! Sen yazarsın betimleme yapmalısın. Ama yok ben uzun diyalog okumayı (uzunluktan kastım iki sayfa salt diyalog) seviyorum  diyorsanız okuyun.
Kurgusunu her ne kadar beğensemde bazı şeyler çok zorlama geldi.
SPOILERSSPOILERSSPOILERSSPOILERSSPOILERSSPOILERSSPOILERS
Annesi siz kardeşsiniz diyor sonra kardeşi gördüğü kabusları hatırlıyor ve hayır siz kardeş değilsiniz, diyor. Heyecan katmaya çalışmışsın Harlan'cığım ama yani biraz amatör işi olmamış mı? Birde şu, onu seviyorsan ondan vazgeçmelisin kısmında gözlerimi devirmeden edemedim. Eski türk filmlerine döndürdü beni. Eğer öğrenirsen bu onu ne hale getirir blah blah blah... Iyyyh.
SPOILERSSPOILERSSPOILERSSPOILERSSPOILERSSPOILERSSPOILERSSPOILERS BİTTİ.
Bazı yerler zorlama gelsede beni geren bir kitap oldu. Son 300 sayfasını bir günde bitirdim. Çünkü Harlan akıcı yazıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder